Kjøpsvilkår

Vennligst les gjennom våre generelle vilkår for handel hos MyPetShop.no. Ved kjøp av varer, har du samtidig akseptert og godkjent gjeldende betingelser. Tilbudsprodukter gjelder så langt lageret rekker. Alle prisene i nettbutikken er ink. 25% mva.

 

Levering

Leveringstiden er normalt fra 7-14 dager. Vi sender deg en e-post samme dag vi sender ut din varebestilling, slik at du vet den er på vei! Hvis du har bestilt et produkt som vi ikke har på lager vil vi først prøve å bestille produktet fra vår underleverandør. Er underleverandøren tom for produktet, sletter vi det fra din varebestilling og forandrer totalsummen på ditt kjøp. Dersom pakken ikke hentes på Posten innen 14 dager blir den returnert til oss.

Alle varebestillinger blir sendt med sporingsnummer!

Med sporingsnummer kan du hente postpakken direkte over skranken på ditt postkontor. Du trenger ikke å vente på hentelapp fra postkontoret. Du kan også til enhver tid vite hvor din pakke er på www.posten.no ved å skrive sporingsnummeret inn i feltet «Sporing av pakker og brev».

 

Uavhentede varer på postkontoret.

Varer som ikke blir hentet på postkontoret vil bli returnert til selger for kjøpers regning. Kjøper vil også bli belastet et gebyr tilsvarende de kostnader selger har som følge av behandling av returvarene. Dette beløpet er satt til kr 200,- ink mva. Varer som ikke blir hentet kan dessverre ikke bli returnert kjøper på ny. Kjøper vil bli tilbakebetalt for leveransen etter at returkostnader og gebyr tilsvarende kr 200,- er trukket fra.

 

Betaling

Trygg kredittkortbetaling med BBS Netaxept! Kredittkortbetaling med Visa eller Mastercard. Kortet blir belastet samme dag som vi sender din varebestilling til deg. Betaling med kort er enkelt, raskt og rimeligst. Om du ikke har handlet med kredittkort tidligere, er dette i dag den tryggeste måten å handle på. Kredittkjøpsloven §8 sørger for at kredittkortselskapene raskt fratar useriøse brukersteder sin autorisasjon og sørger for at kortholder ikke lider tap.

 

Frakt

Kunden betaler frakt i tillegg til pris på varer i ordre. Vi bruker Posten Servicepakke ved levering. Fraktpris er kr 49,- ink mva.

 

Hente selv

Du har mulighet til å hente dine varer direkte i vår dyrebutikk i Fetsund. Da slipper du selvfølgelig fraktgebyr. Da gjør du følgende: Du bestiller dine varer i nettbutikken og betaler med kredittkort. Under «Leveringsform» velger du «Hente selv». Du vil motta en e-post når din varebestilling er klar for henting.

Vi sender ikke varer i postoppkrav

Varer som ligger under fanen «hent i butikk» er varer som ikke sendes i post med mindre avtale er inngått på forhånd.

 

Vareinformasjon

MyPetShop.no gjør hele tiden sitt beste for å gi deg korrekte opplysninger. Likevel kan vi få feil informasjon fra våre leverandører. MyPetShop.no tar derfor forbehold om feilaktig produktbeskrivelse, priser eller annen informasjon som framkommer på denne nettsiden. Vi forbeholder oss retten til å endre produktsortimentet, tilgjengelighet og webpriser dersom vi har mottatt feilaktig informasjon fra våre leverandører. Vi tar også forbehold om at det av ulike årsaker kan bli tomt på lager.

 

Angrefrist

Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt iht. angrerettloven og varen og angrerettskjema er mottatt. Dersom selger ikke oppfyller sin opplysningsplikt, eksempelvis unnlater å overlevere det obligatoriske angrerettskjema senest ved levering av varen, utvides fristen til 3 måneder. Forbruker må gi melding til selger dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftelig. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter selger å tilbakeføre varens kjøpesum. Returfrakten må forbruker påkoste, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig. Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter blant annet kjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler. Dersom du beholder varen, kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare), eller heve kjøpet og få kjøpesummen tilbake. Varer som returneres skal være uåpnet og i orginalemballasje.

 

Oppgjør og returkostnader ved bruk av angreretten.

Hvis du benytter deg av angreretten skal du kun ha tilbake det du har betalt for selve varen, og varen skal sendes tilbake til selger for oppgjør finner sted. Returkostnader må kjøper dekke selv. Eventuelle kostnader ved retur av varer skal bæres av selgeren dersom avtalen er inngått ved telefonsalg eller salg utenfor fast utsalgssted (f.eks dørsalg, gatesalg, messesalg og «homeparties»). Dersom avtalen er inngått ved annet fjernsalg enn telefonsalg (f.eks postordresalg, internettsalg og tv-shopping) må kjøper bære returkostnadene selv, med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig.

 

Reklamasjon

Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbruker innen rimelig tid etter at han/hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han/hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn 2 måneder fra det tidspunkt da forbruker oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje innen 2 år etter at forbruker overtok produktet. Dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere 5 år. Hvis forbruker ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. En mangel som viser seg innen 6 måneder etter at forbrukeren overtok risikoen for produktet (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang. Melding om feil eller mangler ved produktene kan overbringes oss pr e-post eller ved å benytte tilsendt angreskjema. Vi vil skriftelig bekrefte mottak av alle reklamasjoner pr e-post.